English Svenska
Meny
Varumärken
Valutor
Villkor

Villkor

Observera att du endast kan använda fakturabetalning om du inte har några betalningsanmärkningar.
Har ni betalningsanmärkningar ber vi er att betala i förskott. 
För förstagångsordrar som överstiger 800 kr gäller förskottsbetalning.

Köpinformation

Nedan följer information till dig som kan vara bra att veta och som hjälper dig att vara trygg i dina köp hos oss, till exempel våra köpvillkor, leveranssätt, ångerrätt och garantier.

KÖPVILLKOR

PRISER OCH AVGIFTER

Moms ingår i alla priser. Alla priser är styckpriser. Priserna gäller tills vidare, eventuella prishöjningar tillämpas omgående. 
Priset som anges i webbshopen vid inköpstillfället är det pris som gäller.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Frakten kostar ingenting. Fast expeditionsavgift per order är 85 SEK. 
Leverans till dörren, sk styckegods skall tas emot inom 3 dagar från avisering. DHL debiterar annars en avgift för ej utlöst gods, som faktureras er i efterhand. 
En del skrymmande eller tunga varor har frakttillägg. Det anges på respektive vara. 
Vid beställning av tunga ordrar där varorna gemensamt blir skrymmande eller tyngre än normalt tillkommer frakt. Vi informerar om kostnad före vi skickar er order och ni har då möjlighet att ångra ert köp.

Avgift om 300 kr gäller vid ej uthämtade paket.

Vid utebliven betalning eller betalning efter förfallodatum kan påminnelseavgift, dröjsmålsränta och/eller inkassokostnader tillkomma.

BESTÄLLNING

Minderåriga, under 18 år, skall göra sin beställning genom målsman.
Vid beställning måste telefonnummer eller e-post alltid uppges för att vi skall kunna komma i kontakt med er och skicka orderbekräftelse.
Vid beställning överenskommes dessa villkor.

LEVERANS

Alla våra everanser sker via DHL servicepoint. Om annat önskas kontakta oss innan ni lägger er order så kan vi försöka lösa det.

Normalt har du din leverans inom cirka 10 dagar. 
Blir någon vara mycket populär räcker inte vårt lager till. Varan blir då restnoterad och skickas automatiskt utan extra avgifter till dig så fort den kommer in igen. Vi skriver till dig och talar om när varan väntas komma in igen. Om du inte vill vänta på den nya leveranstiden och ändrar dig, kan du häva köpet. Det skall göras omgående när du får meddelande om restnoteringen och den nya leveranstiden i ordererkännandet.

BETALNING

Förskottsbetalning eller faktura med betalningsvillkor 14 dagar från att vi sänt ordern till dig. Vi gör en kreditprövning. 
Om du har betalningsanmärkningar levereras ordern endast mot förskottsbetalning. Om din första order överstiger 800 kr gäller också förskottsbetalning.

Förskottsbetalning - vår kundservice meddelar detaljerad betalningsinformation när vi kontrollerat att varan finns i lager. När du meddelats om vårt kontonummer har du 5 vardagar på dig att förskottsbetala ordern. Har betalning inte skett inom dessa 5 dagar annulleras din order men vi är tacksamma om du meddelar oss om du ångrat ditt köp. 

Vissa produkter som gäller t ex tryck samt specialbeställning av varor som inte ingår i vårt ordinarie sortiment, måste alltid förskottsbetalas.

14 DAGARS ÅNGERRÄTT

Ger dig möjlighet att i lugn och ro titta på och prova våra produkter hemma. Vill du byta eller skicka tillbaka varan har du 14 dagar på dig att returnera, från den dag du beställde varan.
Varan skall returneras i sin originalförpackning tillsammans med retursedeln. Prislappar och informationslappar skall sitta kvar. Varan skall vara oanvänd. Om varan är använd gör vi avdrag på din ersättning.
Frakter och expeditionsavgift betalas av dig. 
Varor till extrapris, foder, godis, kosttillskott och hygienartiklaråtertages ej. Specialtryckta samt specialbeställda varor som inte ingår i vårt ordinarie sortiment återtages ej.

REKLAMATION/RETUR

Om du vill reklamera en vara efter att 14 dagar gått kontaktar du oss via vår kundtjänst på webshop@danoxi.se eller via telefon 0303-245010. Retur skall ske med paket eller brev 

SKADADE PAKET

Är paketet och/eller innehållet skadat när du hämtar ut det skall det anmälas genast på platsen. Har du hämtat ut och öppnat paketet och upptäcker skada så skickar du tillbaka det som brev eller paket, ej postförskott, efter kontakt med vår kundtjänst på webshop@danoxi.se eller via telefon 0303-245010.

TVIST

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

För paket som inte hämtas ut inom liggtiden, tas en avgift ut med 300 SEK, för att täcka våra kostnader för frakt, expeditionsavgift och hantering.

Powered by Talex e-handelssystem & e-handelslösning